
Maak kennis met Nina te Riele
Toen ik in 2011 begon aan de bachelor Onderwijskunde waren we met krap 30 studenten. Inmiddels is de groep studenten die in de bachelor start

Hoi VOCUS-lid,
Wat leuk dat je deze blog leest! Een paar jaar geleden was ik – net als jij – lid bij VOCUS. Inmiddels werk ik alweer drie jaar met veel plezier en enthousiasme als Learning & Development Consultant bij TriamFloat. In deze blog vertel ik je hier graag meer over.
Even voorstellen!
Mijn naam is Lisa Silva Kas en ik ben in september 2019 gestart in de TriamFloat Consultancy Experience (TFCE). De TFCE is een uniek werk- en leertraject, omdat je direct aan de slag gaat als onderwijskundig professional bij de klant, maar ook extra begeleiding krijgt om je verder te ontwikkelen in de rol van onderwijskundig consultant. Straks ga ik wat dieper in op mijn ervaringen in de TFCE. Eerst gaan we een stukje terug in de tijd…
Met mijn vwo-diploma op zak startte ik in 2014 met de Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs (ALPO) in Utrecht. Tijdens de ALPO leerde ik veel over het basisonderwijs en het vak van de leerkracht. De koppeling tussen theorie en praktijk vond ik toen al heel interessant!
Na het afronden van de ALPO wilde ik graag verder studeren en meer leren over onderwijs in andere contexten dan het basisonderwijs. Ik koos voor de Master Educational Sciences aan de Universiteit Utrecht. Tijdens de master heb ik mijn onderwijskundige kennis zowel verdiept als verbreed. Om meer te leren over leren en ontwikkelen in andere contexten, heb ik de eerste opdracht van de master, het evalueren van een organisatieverandering, uitgevoerd bij een autobedrijf en heb ik mijn stage in het hoger onderwijs gedaan. Wat mij toen gelijk al aansprak, was de afwisseling tussen verschillende organisaties en leervragen, het toepassen van mijn onderwijskundige kennis in de praktijk en zo écht een bijdrage te leveren aan een leervraag bij een organisatie. Precies deze drie punten (en nog veel meer!) vind ik nog steeds dagelijks terug in mijn werk bij TriamFloat.
Mijn werk bij TriamFloat
Zoals ik net al beschreef, nam ik direct na het afronden van mijn master deel aan de TFCE bij TriamFloat. Gedurende dit werk- en leertraject ging ik voor het eerst samen met een ervaren collega op opdracht en volgde ik verschillende trainingen, workshops en intervisies bij TriamFloat. Voor mij was de TFCE de perfecte overgang tussen studeren en werken als onderwijskundig consultant. Waarom ik de TFCE als de perfecte overgang heb ervaren? Waar je in de studie leert over (de meest recente) onderwijskundige theorieën, leerde ik in de TFCE hoe ik deze kennis het beste zou kunnen toepassen in mijn opdracht en hoe ik de klant hierover zou kunnen adviseren. Ik kreeg veel begeleiding van o.a. ervaren TriamFloat-collega’s, waardoor ik deze consultancy vaardigheden heel snel ontwikkelde. Daarnaast leerde ik mijn nieuwe collega’s bij TriamFloat direct goed kennen.
Inmiddels heb ik al veel mooie en verschillende opdrachten via TriamFloat mogen doen. Denk aan het ontwerpen en ontwikkelen van een onboarding, een serious game en blended leertrajecten. Zo heb ik een bijdrage kunnen leveren aan leervragen bij organisaties in verschillende branches, zoals de overheid, de luchtvaart, de bouw en de zakelijke dienstverlening en blijf ik mezelf (ook na mijn studie en na de TFCE) steeds verder ontwikkelen als onderwijskundige én als consultant.
Mijn tip?
Onderzoek en reflecteer regelmatig op waar jij als onderwijskundige of academisch leerkracht enthousiast van wordt: van welke opdrachten krijg je energie, waar zitten je sterke punten en waar zou je (nog) meer over willen weten? Door hier tijdens je studie ook al mee bezig te zijn, kun je richting geven aan je eigen leerproces (bijvoorbeeld door te kiezen hoe je invulling geeft aan studieopdrachten) en misschien zelfs al ontdekken waar je na je studie zou willen werken.
Wil je meer weten over TriamFloat of over de TFCE? Neem dan gerust contact met me op via LinkedIn, dan drinken we een kop koffie of thee. Ik maak graag kennis met je!

Toen ik in 2011 begon aan de bachelor Onderwijskunde waren we met krap 30 studenten. Inmiddels is de groep studenten die in de bachelor start

Hoi! Ik ben Caitlín, een derdejaars (maar eigenlijk tweeëneenhalve jaars) student Onderwijswetenschappen. Ik ben 20 jaar en zit op kamers op het Utrecht Science Park (USP).